Kwaliteit en veiligheid
Andros staat voor hoogwaardige kwaliteit, én voor transparantie. We geven u graag uitleg over onze kwaliteit en veiligheid en tonen u jaarverslagen hiervan. Ook alle resultaten van cliënttevredenheid publiceren we altijd op onze website.
Onze belofte aan u
We doen vijf beloftes aan u. Zodat u weet wat u van Andros kan verwachten.
- Excellente zorg voor de blaas
- Zeer ervaren artsen
- Veel tijd voor uitleg en overleg
- Vriendelijke sfeer
- Direct persoonlijk behandelplan
Het ZKN-keurmerk garandeert kwaliteit, professionaliteit, veiligheid en hygiëne met onafhankelijke toetsingen.
Andros Blaascentrum Bekijk 23 waarderingen
ZKN keurmerk: zorg met zekerheid
Andros heeft het keurmerk van Zelfstandige Klinieken Nederland (ZKN) sinds 2012. Onafhankelijke certificeringsinstanties Kiwa toetst voor dit keurmerk jaarlijks onze klinieken. Naast de kwaliteit en professionaliteit van het medisch personeel, worden ook de behandeling, de intake, de veiligheid van de apparatuur, infectiepreventie, wachttijden, nazorg en cliënttevredenheid getoetst.
Hoge cliëntwaardering
We meten continu de ervaringen van onze cliënten op alle aspecten middels ZKN onderzoek. De resultaten van deze onderzoeken publiceren we op de website zodat ze voor iedereen te zien zijn. Naast het ZKN onderzoek naar cliënttevredenheid, kunnen cliënten ook op ZorgkaarNederland hun ervaring met Andros delen. Bekijk waarderingen en reviews
Veiligheid
Om een veilige behandeling te garanderen, hanteert Andros medische protocollen volgens de standaarden van de Nederlandse Vereniging voor Urologie (NVU), de European Association of Urology (EAU) en de Nederlandse Vereniging voor Obstetrie en Gynaecologie (NVOG). . Normaal gesproken zult u bij Andros geen behandelingen ondergaan waarbij u medisch gevaar loopt. Als er wel een risico is, zult u hier uitgebreid over voorgelicht worden.
Veiligheidsmanagement Systeem
Andros werkt met een Veiligheidsmanagement Systeem (VMS) volgens de norm NTA8009:2011 en voldoet daarmee aan de specificaties van ZKN (Zelfstandige Klinieken Nederland). Dit omvat naast medische zaken ook niet-medische veiligheidsaspecten.
Bij het opstellen en onderhouden van het veiligheidsmanagementsysteem worden alle medewerkers en de directie betrokken, onder aansturing van de kwaliteitsmanager. In het bijzonder worden de artsen betrokken bij de inventarisatie van medische risico’s. Het veiligheidsmanagement systeem wordt daarom afgetekend door de Medisch Directeur.
Om niet-medische fouten te voorkomen werken alle medewerkers volgens vastgelegde processen en procedures. Hierin zijn specifieke maatregelen genomen om de belangrijkste veiligheidsrisico’s te verminderen en, mochten ze toch voorkomen, adequaat af te handelen.
Preventiebeleid
Onderdeel van de kwaliteit is het preventiebeleid op het gebied van infecties. Infecties mogen niet of nauwelijks voorkomen. In voorkomende gevallen wordt uiteraard steriel gewerkt. In de protocollen in het kwaliteitshandboek wordt hieraan aandacht besteed.
Aangezien de klinieken van Andros niet altijd open zijn, zijn er afspraken gemaakt met ziekenhuizen in Nederland voor opvang van deze patiënten buiten openingstijden. De patiënt krijgt na een biopt ook uitgebreide informatie mee, inclusief een brief met uitleg om aan het ziekenhuis dat bezocht wordt te overleggen.
Jaarverslag Kwaliteit en Veiligheid
Lees hier het jaarverslag kwaliteit en veiligheid 2023